Sunday, April 7, 2013

kawan vs pakwe/awek

assalamualaikum...

hari neh nk cakap pasal topic berkenaan.. 

knpe yek dgn topik tuh.. maneaku dpt idea neh.. well,, ade la something happened last night... then,, i got this idea..

***** story start *****


kawan.. ape definisi untuk kawan sebenar nye...?? nk google x..? hahahah.. skang kan sume nk google.. but then,, google is not the same as humans thinks how friends works out.. ade org anggap kawan tu hanyalah untuk mengisi mase lapang.. untuk buat esaimen same2.. untuk seronok same2.. not included personal stuff..

tp... ade setengah org anggap kawan just like her/his soulmate.. well, i dont know how far it is.. but, i think to the persons like that, mereka anggap kawan ni tmpt dia share problem.. tmpt mengadu.. tempat dia senang same2.. tmpat dia boleh gelak together2,,, dan ianya btol..aku x nafikan..dan itu lah kawan sejati sebenar nye.. tp skang x senang untuk mencari kawan sejati n kawan yg betul2 paham kite..

pakwe/awek... ape definisi untuk yang ini..?? it just too subjective.. x dpt nk mendefinisikan perkataan tu. same as frens.. pon xboleh nk definisikan mcm theorem lam matematik..

tp pkwe/awek... bg setengah org dorg pk yg pkwe ni adelah segala2 nya.. tmpt dia sng.. ssh.. gembira. suka. duka... tp jgn smpai terlebih sudah la yeee... :-)
and setngh anggap yg pkwe ni hanyalah untuk suka2... untuk yg x serius.. and,, lain2 la.. depend to others how they think that relation works out.. masing2 nye opinion. aku x berani nk utarakan..

**** my opinion ****

bg aku kawan ngn pkwe xde beza pon sebenar nye... pkwe..????? wujud ke sepatutnya...??? x kan.. it just kita yg gatal.. hanya kawan yg wujud.. 
kawan adalah kawan kita.. and pada hakikat nya.. pakwe tu hanyalah kawan kita sahaja.. xde hak untuk macam2.. and hanyalah kita yg menggatal peg kongsi personal stuff.. konon2 pkwe tu berhak tau semua hal kita.. but then,, still share.. well,, sharing is caring.. hahahha...

aku x penah nk membezakan kawan ngn pakwe.. kawan tu kawan je lah.. n for myself... 

aku mmg xde kwn yg rapat sgt2. just kawan biase2 je.. tp still aku berkawan...

**************


ade setengah org tuh... dia syg sgt2 kawan dia.. n aku pon penah sygkan kawan aku sgt2.. tp ape yg jd last2.. aku kne pulau... bila berkawan, ini lah masalah nye.. kawan never tried to share somethings... smpaikan kalo kita tny bukan dia nk ckp pon.. pastu start pk bukan2.. padahal kite x de wat pape... and that is why,, luahkan adelah lbh baik drpd pendam.. jgn pendam sesuatu yg kita sndri x pasti.. tp kita memastikan nye dengan cara pk yg bukan2.. tp pihak yg lain x bermksdkan demikian...

haaaa,, amek kau.. da berbelit2 da ayt aku....

kadang2 kita fikir kita da cukup matang dalam satu2 hubungan.. x kira la dengan kawan or sebaliknya.

tp, kalo cuba tgok btol2,,, ish... ssh nk cakap.. sebenar nye kita x pasti sama ada kita matang ataupon tidak..
tp ramai yg fikir,, bila dah meningkat umur 22 above... semua fikir diorang dah matang..
tp pada hakikatnya bila org lain tgok,, they still not...!!!

jd,, aku kat cneh bukan la nk cakap aku neh da matang ke ape.. but then,, to those.. please behave like a matured persons wlaupon kita x berapa nk matured lg.. as i can says, kita hanyalah akan matang bila ada bnyak sgt pengalaman dlm hidup.. kesusahan yg dilalui... 


moral of the story -----> berkawan atau ade komitmen... mmg complicated.. dan complicated bila melibatkan hati dan perasaan manusia.. sgt complicated......!!! coz, we don't know the right way to pleased them....!!!! unless, we tried to understand each others.. also we have to give and take.. that is more simple to me.. but,, it is too hard for me to find that kind of person.. except for my ehem2 maybe.. hahahahha.. peace world... 


jangan amek hati yeee..... ^_^


x0x0.. zura











suka? LIKE la, share skali yep ^_^

0 conteng kat sini:

Post a Comment

 

aku PUNYA kehidupan | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by AIZURA ^.^

copyright© semua yang ditulis adalah HAK MILIK aizura