Sunday, November 29, 2009

da smpi kolej da pom...

salam~
ai neh bersamaan 29 nonember iaitu hari raye ke3...
huhu..hari raye ke3 da msok kolej da..ish3..
tp,,nk wat cane..sabor jew lar...
agypom ney da last sem da duk mtrik neh..bulan 4 thun depan da kuar da pom..
yay yay...
hehehhe....
ase x sbar lak nk abes cpt2...p im gonna miss my frenz here..huhu....
apekan daya..cani lar lumrah hidup..ade pertemuan dan ade perpisahan...
hehehe....
best glew mase on the way blik kolej td..
aku duk tmpt duduk yg blakang skali lam bas..mmg cam nek kuda ar aku lam bas td..nk tdo pom x senang..hahaha....
xpew lah..
asal aku smpy ngn selamat jew..hehehe....
keje bnyk agi xsiap neh..aku cam biase ar kalo da blik umah tu..bkn nyer wat keje pom..huhuhu...
keje kolej kene ar wat kat kolej..hahaha....
esok ade pe eyh...
yg penting agama aku da abes search da...tgl assigment bio jew agy blom..hehehe...
p dpt ciapkan kot...
ney sume sbb ade owg yg tlong..
hehehe...time kasih kpd Si Penolong tu eyh..hehehe...
kalo kamu bce blog ney..sy hargai pertolongan kamu itu...hehehe....
n kalo ade pape InsyaAllah sy mintak tlong kamu lagi..heheheh....
maaf sbb suka menyusahkan awk..hehehe...
oh ye..jam telah menunjukkan pkol 7.30..aku smyg blom agy neh..
ok lar..ape2 pom aku peg smyag dlu eyh..hehehe....
selamat membaca...
maaf lar kalo pnjg sgt..
alnag2 da tulis tu bek tulis pnjg2 kan..
agy pom bkn salu pom..
hehehe....
ok...daaa~....
wasalam~~

suka? LIKE la, share skali yep ^_^

Saturday, November 28, 2009

happy ai ney wey...

salam~...
ai neh an,,aku peg kbmall ngn mak aku..hehe...sume bnda aku yg byar..
ase cam da besar lak..hehe..
p mmg da besar da pom..da umur 18 da pom.
hehe...
aku ase cam mak aku hepi jew ai neh..
sbb sume bnda aku yg byr..dia xyah wat kluar duit pom.
hehehe..
n satu agy sbb aku ckp can2 bkn pe...
sbb mase blik td...dia ade ckp ngn aku...akak aku nk blanje mkn pom dia x ajak
mak aku..ish3...ape nk jd lar ngn akak aku sowg tuh..
n satu agy akak aku xpenah pom bli brang dapor..mak aku lar yg ckp...
kecian kat mak aku an..
huhuhu....
mak aku selama ney da bnyk korban da...
tp xpew lah..lupakan hal tu...
yang aku twu skang neh aku hepi..
sbb aku kluar ngn mak aku td..
da lame da aku xkluar ngn mak..salu jew kuar ngn mmber aku jew...
huhuhuhu...jahat nyer anak...hehe...
td mak aku de tny aku nk peg ngn sape...mula2 tu aku ckp peg sorg jew...
aku pom ase cam mak aku kecewa jew..
pas aku ajak mak kau tu tros dia ckp nk...
excited je nmpk dia td..hehehe....
sbb tu lar aku pom ase gembira..xpew..nnti ade mase aku nk kuar ngn mak aku lak...
hehehe...
InsyaAllah...
hm,,ape agy eyh...
xde da kot..yang penting aku gembira ai neh..hehehe...
ase cam nk bwk jew mak aku kuar esok..
p nk wat cane..esok aku da nk peg da..huhu..
tinggal lar mak aku sowg2 lak..
akak aku blik ble pom xtwu lar..huhu..
arap2 cpt lar dia balik..
xde lar risau sgt aku ney..huhuhu...
xpew lah...
da xde idea da nk tulis pe...
stkat ney jew lah..hehehe....
wasalam~~

suka? LIKE la, share skali yep ^_^

Friday, November 27, 2009

mase depan.....................???



salam~...

aku merenung jauh nasib kehidupan ku..

aku memikirkan mase depan ku...

bagaimanalah agk nya masa depan ku..???

ape yg bkal aku tempuhi sepanjang idup aku neh..

ape yg aku tahu sekarang aku harus balas jasa mak aku...

sekarang ney aku rasa aku x pernah buat ape2 yg besar kpd mak aku..

masa sekarang da makin suntuk..

adakah sempat untuk aku jalankan tugas aku sebagai seorang anak..??

adakah sempat untuk aku membalas jasa perngorbanan mak aku selama ney..??


dan kerana itulah aku selalu berdoa semoga ALLAH panjang kan umur ibu aku...

berikanlah peluang kepada aku untuk membalas jasa mak aku..

aku rasa sangat bersalah kalo aku xsempat nk buat ape2 kat mak aku...

aku anak bongsu dalam keluarga aku..satu2 harapan mak aku hanyalah aku..

hanya aku sorang saje lah yg belum membalas jasa mak aku..

ape yang aku dpt tengok..mak aku bekerja kuat demi untuk bagi duit belanja kat aku..

yaAllah...

sungguh mulia nya pengorbanan ibu aku...

dapatkan aku melakukan perkara yang sama terhadap ibu aku..??

dapatkah aku jaga ibu aku seperti mana ibu aku menjaga aku masa kecik2 dulu..??

ya Allah....

aku mohon kepada-Mu...

berikanlah aku kekuatan untuk menempuh hidup yang penuh cabaran ini..

jangan biar kan kau lupa daratan yaAllah...

bimbing lah aku ke jalan yg lurus...


aku rase smpai sini saje coretan aku...

kepada sape2 yg bace renung2kan lah...

semoga ia dpt dijadikan kesedaran kepada sesapa yg da lupe

akan tanggungjawab masing2 sebagai seorang ank...................


wasalam~


suka? LIKE la, share skali yep ^_^

mEmOriES oF KMPh..

salam~...
hm,,ney mase smbut raye puase kat KOLEJ MATRIKULASI PAHANG (KMPh)....
yang tuh kire area umah kau lar tuh..
p xde owg dtg pom..
cam plik jew aku ase...
n time tu lar 1st time ade owg cam aku..
hahaha...
cam memories of bali lak..
eh2..tukar2...
bukan memories of bali.... p memories of KMPh...hehehe...
cpt aje dia cam aku..kalo aku besar xpe ar gak..ney au yg kcik..lindung2 orang pom dia nmpk agy..hehehe....nk ckp dia xrabun..dia rabun je..hehehe...maaf lar ye kalo sape2 yg bce ney dia terasa...saje jew nk wat gimik..heheh..
ape2 pom,, tu kngn bg sy kat KMPh...
so,,sy nk gelarkan MEMORIES OF KMPh...hehehe...
t sy jd manager..sy nk bwt filem ttg tjok neh..malay version...hehehe....
so,,sape2 yg nk tgok..tguuuuuuuuuu...
haha....
mengarut saje kau neh...
jgn ambik ati..ney hanya lah hiburan semata2...xde kaitan yg idup ataupom yg mati....
tp kngn tu tetap akan ku kenang smpai ble2....
hehehe.... ol are in my heart............

suka? LIKE la, share skali yep ^_^

aku kesakitan ati..!!

punyer lar dasyat kwn aku...
ntah pape dorang tu..datang umah aku..
tanya aku da ok da..
aku bukak jew pintu terus dorang start motor balik..
perlu ke buat macam tu..???
kalo xikhlas nk dtg tu bek xyah dtg..wat abes minyak motor jew..
tu keje membazir jew..kalo xnk kwn ngn aku tu ckp jew..
dtg umah aku..pgl aku..p xcakap pape pom..
sepatah perkataan pom x keluar dr mulut dorg..leyh byg x...???
kok ye pom..jgn lar macam tu..dah lar jrang dpt jumpe..buat macam tu lak..
x ase sakit ati ke..???
kalo lar korang duk tempat aku ney..
ape yg korang rase...????
dsyt beb...
aku kalo ngn mmber mmg salu cani..
salu aku jew yg kena mengalah...
ape2 pom aku yg sedih..x adil ar kalo macam ney...
xkan asyik aku jew yg kena..siot btol....
xnk dtg umah buat ar cara xnk dtg...
xperlu buat can2...
buat owg sakit ati jew..nasib kwn..kalo x ntah lar....
aku ney pantang.....

suka? LIKE la, share skali yep ^_^

Thursday, November 26, 2009

gembira dan duka...

yes,,akhir nyer blog aku dpt dihiaskan dgn bunyi2 yg sgh mengasyik kan....
dan background tu pom aku suka jgk
..hehe...lawa x..??
cam msok jew ngn lagu yang aku masok kan tuh..
..hehehe...
oh ye..aku ase cam boring je ri ney.
raya cam xraye jew..haha..
mmber2 xde dtg umah pom..
haizz,,xpew lah..sabar jew lar..nk bwt cane..huhuhu...
rumah aku sunyi je skrg ney..
sbb abang aku xbalik pom..dan kakak aku lak pegi beraya umah mak mertua dia
..so,,tinggal lah aku ngn mak aku je..
nsib ade spupu aku kat blakang umah..
kalo x..sunyi agy lar nmpk gaya nyer..
aku nk peg umah mmber pom xde kenderaan..
sbb motor osak lar..road tax lak akak aku bwak..
aih,,boring tol..nk arapkan bdak ney dtg umah..hm......
ape2 jew lah...
n ape2 pom..aku still gembira ngn blog aku neh
..hehehe..
..dlm gembira ade duka..
..dlm duka ade gembira..
..hehe...adilkan...perasaan yang sama rata..
..hehe..

suka? LIKE la, share skali yep ^_^

hari raya dah menjelang...

selamat hari raya aidiladha kpd semua umat islam dimana jua engkau berada..
semoga hari raya ney mengingatkan kita kpd peristiwa nabi kita..moga itu dpt dijadikan teladan kpd semua umat islam untuk sentiasa bersedia untuk berkorban dalam apa jua keadaan.
sesungguh nya pengorbanan oitu adalah satu perkara yang sukar untuk dilakukan.namun fikir lah sedalam dalam nya bahawa semua perngorbanan yang kita lakukan pasti akan ada balasan nya drpd Allah S.W.T. InsyaALLAH...

berkait dengan pengorbanan juga,,ingatlah bahawa ibu kita telah banyak mengorbankan diri nya untuk kita...
dia melahirkan kita selama 9 bulan...
dia menjaga kita daripada digigit nyamuk...
tidak tidur siang dan malam,,hanya untuk menjaga keselamatan kita..
ingatlah wahai anak2..ibu kita tidak pernah meminta balasan daripada kita..
maka itu tidak bermksud kita tidak perlu mmblas jasa mereka..
tp fikirlah wahai anak2,,adakah berbaloi kita biarkan ibu kita tnpa memberi apa2 blasan..???
setelah 9 bulan dy mengandungkan kita...menjaga kita sehingga sekarang..???
maka dengan itu..balas lah jasa mereka dengan mendapat kan kejayaan di dunia...
dan sebagai ank yg soleh solehah,,doakan lah kesejahteraan ibu di dunia dan juga diakhirat....

renung2kan lah wahai anak2....
dan kpd sesiapa yg telah kehilangan ibu..itu tidak bermksd tanggungjawab kamu sbg sorg anak sdah telepas,,tp..kamu haruslah sentiasa berdoa kpd ibumu..moga2..dia mendapat rahmat daripada Allah S.W.T...sesungguh nya doa ank yg soleh solehah itu amatlah dihargai....

WALLAH HU A'LAM

suka? LIKE la, share skali yep ^_^

Wednesday, November 25, 2009

video

hehe...ney video klas aku tym form 5 dlu..aku rndu sgt kat dorg...dlu aku slau lepak ngn dorang..bwt keje same2..kitorg suke bwt mkn2 kat umh..hehe...pdahal xde pape pom..kalo nk celebrate pape msty kitorang celebrate same2..kitorg sume nyer same2 je spnjg mase..hehe..sonok twu kalo ingt mase2 dlu..huhu..ase nk undur jew mase ney..p nk bwt cane..mase yg da berlalu tu tetap jew berlalu..huhu..our life must go on..huhu...xpew lar..kejar lar cita msing2 n smoga dpt ape yg diingin kan...kalo da berjaya tu jgn ar lupe lak..hehe..hm,,ok lah..enjoy dis video...


suka? LIKE la, share skali yep ^_^

classmate 5H27



alop2...this is my classmate..

hehe...ney mase 1st sem agy...ramai da yg kuar g mktb n upsi..huhu...rindu kat dorg sume...cane lar agk nyer dorang kat sane eyh..hehe...gmbar bdak laki time ney xambik sbb bdak2 laki klas kitorg sume nyer pemalu..hihi...biase lar,,dorang ade 4 org jew laki..p skrg da tgl 3 da sbb sorg agy da pergi mktb da..huhu..dy bdak klntan..same ar ngn aku..p duk kat ner tah..haha...


suka? LIKE la, share skali yep ^_^

Tuesday, November 24, 2009

end of story....

ai neh bersamaan 25 aibln kan..
result da kuar da..n aku lpas ar msok sem 2 neh..
n result aku ok lar...xde yg failed n xde c pom..alhamdulillah...
aku syukur sbb xde c..hehe..p pointer xsmpi 3 pom...xpew lah...next tym leyh cube agy..
huhu..nk sdih pom xde guna gak...haha...da tu yg Allah nk bg kat aku..myb ade hikmah di sebalik sume ney..aku trime ape ade nye....
n ape2 pom..kpd kengkwn yg dpt 3.0 n above...congrate to u ol'...
arap dpt bwt yg de best agy tok last sem neh..hehehe....
suka? LIKE la, share skali yep ^_^

esok result....!!!!! n nk blik raye skali...

salam~
hm,,skunk neh kol 4.48 ptg...bwu pas blik klas je..pnat2...pning kpala pom ade..huhu..
kbelakangan neh salu jew sakit kpala..xtwu ar knape..blik neh kalo sempat myb g hospital kot..huhu..stakat ney xde agy ar tnda2 nk demam tu..hehe..aku ney ssh ckeyt nk demam..p kalo da demam tu mmg lame ar..hihi..

oh ye..sebut sal result,,esok da nk result da neh..esok bersamaan 25 November 2009 maka keluar lah result PSPM 1...brape lar agk nyer aku dpt tok result kali ney..
nk ckp pom xkena..berserah kpd Yang Maha Esa je..huhu..arap2 aku kuat semangat lae esok neh..huhu...nk m'yesal pom da xde guna da..sbb bnda da jwb da..ape2 hal pom baiki ar kat sem 2 neh..huhu..InsyaAllah..
result esok dikeluarkan pd pkol 10-11 a.m.
dekat Dewan Datuk Bahaman (DBB).. kau kat kuliah hayat 4..
doakan kejayaan aku...n gud luck untok semua bdak2
Kolej Matrikulasi Pahang batch 09/10.....
dan esok jgk lar blik kg..hehe..moga2 kptusaqn aku dpt yg cemerlang..sbgai present tok mak kesayangan aku..

ase nyer ney jew lah kot curhat hati aku..hehe..
hm,,dah ar dlu..nk twun lak neh..nk kena g ambik gmbar..hehe..ok..
salam~
suka? LIKE la, share skali yep ^_^

Sunday, November 22, 2009

hujan kebelakangan ney...sejukk......

salam~...
mlm neh ase nk tulis blog je..dsa lame da x msok..jrang2 skali jew msok..ai neh aku waqt pe je ye..yg paty aku xstudy pom..huhuhu...ai neh aku outing..mentang2 lar duit elaun da msok..p x abes bnyk pom..hehe...alhamdulillah...skang neh aku da nk jimat da..mlas da boros2 neh..huhuhu..krang ssh lak nnti..cam sem lepas aku boros glew...tah ke mana tah peg mlayang duit aku tuh..bli pe pom aku xtwu..huhuhu....

haih,,result da nk dekat da neh...cane lar agk nyer...huhu...aku hanya mmpu berserah kpd Yang Maha Esa...hanya Dia yg menentukan segala2 nya..aku hanya mmpu berdoa dan bertawakal jew..huhuhu....aku hanya lah seorang hamba yang lemah...tidak mmpu melakukan ape2 melainkan berserah kpd-Nya...

kpd mak aku lak...
aku xtwu nk ckp pe..aku sbnrnyer xlh sentuh hal neh...kalo ckp jew sal mak aku ase nk nagis je twu..dy bnyk korban tok aku,,p aku...?????
Astagfirullahalazim....
punye lar besar dosa aku ngn mak aku..huhuhu...aku arap dpt lah aku bls jasa ibu aku...wlaupom x seberapa n x setanding dgn ape yg tlh dia korbankan untok aku....

n kpd kengkwn lak...
aku doakan kejayaan kite semua..moga kite sume berjaya dgn kerjaya msing2..dan smoga kita berbhagia dgn ape yg kite dpt....

berbalik kpd yg asal..hihihi...kat cneh ujan 2-3 ari blakang neh...
biase lar kalo da musin dy tuh..hehe...hujan neh bwt kan aku ase mlas nk blajo je..hehehe....biase lar..kalo da sejuk tuh ase nk selimutkan diri jew..pastu tdo..hehe....ape lar nk jadi..hahaha...moga cpt2 lar musin neh berlalu..leyh ar aku study ckeyt..p kalo x...mmg jwpn dy jrang ar aku study..

haizz,,dah ler..penat ar nk taip pnjg2...mata pom da start ngntok da..aku tdo dlu...hehe..chow sin chiiiiii..............
salam~
suka? LIKE la, share skali yep ^_^

Thursday, November 5, 2009

alop...

huhuhuhu....
cuti aku ntah pape ntah...
haih...nyesal pom ade gak..hahaha....
xpew lar..tgu abes ton dpn jew lar..minx2 lar cuti aku tu skali ngn cuti sem bdak2 u..
leyh ar kau jumpe ngn kwn2 aku...
da lame aku x kumpul ngn dorg...
rinduuuuuu.....huhuhu....

mslh skunk ney aku xde duit lak...
nk byr utang mmber aku agy..dy da minx da..huhuhu....
mane lar aku nk cari duit neyy...!!!!
suka? LIKE la, share skali yep ^_^

 

aku PUNYA kehidupan | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by AIZURA ^.^

copyright© semua yang ditulis adalah HAK MILIK aizura