Monday, April 15, 2013

Paku dulang Paku Serpih

Assalamualaikum...

Sebelum aku nak start "study" aku nk update blog dulu... idea baru dtg ni.. 

paku dulang paku serpih, paku dulang paku serpih (dialog johan lam lawak ke der 2)..

apa kena mengena dengan paku dulang paku serpih..???
semua tahu kan smbungan dia..?? huhuhu.. kalo xtahu,, aku x tau la nk cakap apa..

paku dulang paku serpih..
kata orang dia yang lebih..

aku dah alami situasi ni dlm beberapa hari yang lepas. adalah satumasa tu.. pada mulanya xpe la, sbb aku xtau cane dia sebenar nya.. tapi bila hari demi hari berlalu, belang harimau muncul.. haha..

ceritanya begini : 

ada seorang hamba Allah, aku mengenali "dia" xde la lame sgt.. mmg x lame la.. mulanya dia nmpak aku dekat satu tmpat ni.. tapi aku x perasan pon.. n dia pon nasihat la aku.. dia bg nasihat untuk kebaikan aku.. aku x kisah.. dah memang aku layak untuk mendapat teguran.. aku terima dengan baik nasihat dia tu..
tapi, setelah hari demi hari berlalu................
dia menunjukkan belang nya.. dia hang out with dia punye members until late night.. so what is wrong with that...??? salahnya,, dia hang out smpai lewat malam yang sebenar nye hanya membazirkan masa.. so, ape beza aku dengan dia smpaikan dia nk menasihati aku..?? 
aku x marah,, aku x kisah pon if that was the way she lives.. tapi,, ape yg aku marah sgt ni.. dia bukan main lagi bagi nasihat aku.. JANGAN ITU.... JANGAN INI... TAK BAIK ITU... TAK BAIK INI...
so, the point here is,, what is the different between me and her...??? is there any different...???

well, i dont even think i have any different with her... both of us are same... so, xyah la nk nasihat sgt... bak kata pepatah.... paku dulang paku serpih, kata orang dia yang lebih..

makanya dengan ini.. sila perbetulkan diri anda ataupun jangan buat diri anda terlalu obvious yang diri anda itu worst.. the end.

moral of the story :

jangan nak tunjuk baik, kalau diri anda tidak begitu..
kalau nak nasihat jugak, make sure anything worst that have you done before not obviously seen by others.. keep it safe.. kalau x, cam neh la jadi nya... huhu...

jangan terasa hati kepada yang terasa.. sekadar luahan pendapat..

x0x0..

zura =)

suka? LIKE la, share skali yep ^_^

0 conteng kat sini:

Post a Comment

 

aku PUNYA kehidupan | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by AIZURA ^.^

copyright© semua yang ditulis adalah HAK MILIK aizura