Tuesday, June 14, 2011

semua orang nak kawin?

assalamualaikum and hello there world..
how it is going yaw..?
ok2,, kali neh ape yg aku nk cakap neh..? actually aku ade terbace blog kawan seMATRIK ngn aku.. n sedepan bilik aku.. haha.. well,, dia kuat berceloteh cikit.. haha.. kalo nk tgok siapa.. klik..SINI..





ok guys.. we back to the topic ea..
lepas aku bace tu.. aku pon ade la terpikir pasal diri aku sndri kan.. haha..
well, semua orang nak kawin right..?? that statement can not be deny at all..
kalo ade sesapa yg deny that statement.. confirm dia x NORMAL..!!!
ok la... if u all bace kat blog kawan aku td.. yes.. i agreed with all her statement..
not as "mama" but as a daughter..
yes.. i'm a GIRL..!!! and maybe you all cam say that " alaa,rilex ar.. kita perempuan buat ape risau.. bukan kita yang buat keluar duit pon.. bakal suami kita la.."
yes,, it is true.. but.. for me.. kita suppose to be together dalam cari duit neh..
bukan "pkwe" kita sorg je yg nak kawin.. "kita" pon nak kawin kan..??
so,, x salah la kita cari duit sesama.. itu pasal duit..





pasal agama : ini bab sensitip kalau disentuh... mmg betul.. kalo "bakal suami" x betul.. solat pon tunggang langgang... smayg jumaat pon berlubang2.. kejap peg kejap x.. ikut suka hati mak bapak dia je.. mmg laaaa x layak untuk jd suami org.. bkn x layak.. mksd aku. x berapa nk sesuai untuk bimbing bakal isteri n bakal ada anak2 nti..
tp itu semua blh diperbaiki dalam perkahwinan.. pd aku la.. kalo kawin awal sgt2 x salah.. lg bgus ada la.. cuma complicated la sikit.. kalau nak cakap pasal agama neh.. masa kahwin kita blh perbetulkan sama2 kan..? time tu kita blh tegur..lg bgus tegur n perbaiki sebelum ada anak... lama2 kalo kita duk asik cakap jee.. lekat la dia.. x g2..? huhuhu..



pastu kalo yang lain2 tu macam biasa je aku rase.. perangai si suami.. dah kalo sayang bakal isteri tu nanti.. pndai2 la kawal emosi tu.. pndai2 la perbetulkan keadaan.. jgn lagi mengeruhkan keadaan sudah.. yang pasti nak jd suami kelak.. tanggungjawab seorang suami tu besar..
pendek kata bila dah mendirikan rumah tangga tu.. lg sakit kepala kalau nak dibandingkan idup membujang macam sekarang.. nti da kawin.. nk pk bayar duit rumah lg.. kereta lg.. bil2 elektrik.. bil2 air,, astro,, tepon,, tu blom lg ada anak.. da kalo ade anak nti. nk kne pk didik dia lg.. sekolah dia lg... makanya.. biarla semua orang get ready dulu sebelom nak kawin tu.
YES I KNOW.. SEMUA ORANG NAK KAWIN AWAL..
TAPI BIARLAH BERSEDIA DR SEGI SEMUA SUDUT..

p/s : kepada yg nak kawin awal tu.. sabo la dulu.. aku pon tgh sabao neh haa.. hhaha.. n lagipon biar la stabil dulu kedua-dua pihak.. baru rasa selesa nak dirikan rumah tangga tu..

ok guys.. peace be upon you..
cheers!





suka? LIKE la, share skali yep ^_^

0 conteng kat sini:

Post a Comment

 

aku PUNYA kehidupan | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by AIZURA ^.^

copyright© semua yang ditulis adalah HAK MILIK aizura